top of page

Mobilnost učencev in učiteljev OŠ Domžale v projektu Kalos Kagathos v Grčiji, 1. – 5. 4. 2019

8 učencev in 2 učiteljici OŠ Domžale smo v okviru projekta Erasmus + K2 Kalos Kagathos teden dni gostovali v mestu Trikala v Grčiji. Tema naše zadnje mobilnosti je bila šport in olimpijske igre.

Naše potovanje se je pričelo v nedeljo zgodaj zjutraj in po dolgi poti, ki nas je vodila preko Dunaja in Soluna, smo zvečer srečno prispeli v mesto Trikala v centralni Grčiji.

1. dan:

Prvi dan izmenjave so učenci preživeli na srednji šoli 3dr Lyceum Odysseas Elytis v Trikali. Po uvodnem sprejemu so bile najprej na vrsti igre, pri katerih so učenci spoznali naše gostitelje in partnerje iz Švedske in Poljske.

Po končanih igrah smo si ogledali film, ki je zelo nazorno prikazoval grški šolski sistem, poslušali pa smo še kratko predavanje o zdravem načinu življenja za najstnike. Po kratkem premoru smo si skupaj ogledali šolo in nekatere učilnice. Učenci so se nato razdelili v tri skupine in sodelovali na treh različnih delavnicah povezanih z angleščino, sociologijo in računalništvom. Ker je tema našega srečanja šport, smo imeli pred kosilom še predavanje in pogovor z nekdanjim prvakom v troskoku, ki je učencem zelo natančno in iskreno pripovedoval kaj pomeni biti profesiolani športnik. Po kosilu smo se skupaj odpravili na ogled mesta in si ogledali vse pomembne znamenitosti. Nazadnje pa smo se odpeljali še na razgledno točko izven mesta, kjer smo si ogledali celotno panoramo mesta in se družili s partnerji.

2. dan:

Drugi dan izmenjave smo preživeli na univerzi za šport TEFAA. Začeli smo s predavanjem o zdravem načinu življenja in pomenu gibanja za človeka. Po zelo poučnem predavanju so sledile predstavitve posameznih držav o najpomembnejših športih in športnikih. Na koncu smo si ogledali še film o olimpijskih igrah, ki so ga pripravili grški učenci. Sledil je ogled univerze. Ogledali smo si najsodobnejši laboratorij Fame Lab, kjer opravljajo različne meritve in preglede vrhunskih športnikov. Naš obisk na univerzi smo zaključili s filmom o izvoru tradicije otvoritvene slovesnosti olimpijskih iger. Po kosilu je sledil še sprehod izven mesta do razgledne točke Prophiti Ilia.

3. dan:

Tretji dan izmenjave so učenci ponovno preživeli na univerzi za šport, a tokrat na zunanjem igrišču, kjer so imeli male olimpijske igre. Po uvodnem sprejemu so se učenci razdelili v tri skupine in nato izmenično sodelovali v treh različnih disciplinah. Pri prvi so morali s skupnimi močmi čim hitreje po deskah prehoditi poligon, pri drugi pa so premagovali različne ovire in pri tem nosili posode z vodo. Pri tretji disciplini so se učenci naučili tradicionalnega grškega plesa, ki smo ga na koncu vsi zaplesali. Po olimpijskih igrah smo se skupaj odpravili v bližnji šolo za učence s posebnimi potrebami, kjer so skupaj tekmovali v balinanju in se družili.

4. dan:

Četrti dan izmenjave smo začeli v muzeju športa. Tam smo si ogledali stalno razstavo najboljših grških športnikov. Odšli smo tudi do muzeja turških term, kjer je sledila okrogla miza med učenci na temo življenjskega sloga najstnikov. Učenci vseh štirih partnerskih držav so izmenjevali mnenja o pomenu učenja, preživljanju prostega časa in o vplivu sodobne tehnologije in družabnih omrežij na njihov življenjski slog. Po debati smo ob reki pripravili piknik z različnimi tradicionalnimi dobrotami posameznih držav. Po kosilu smo se odpravili v mesto Kalambaka in si ogledali enega od samostanov na znameniti Meteori. Dan smo zaključili s skupno večerjo v tradicionalni grški taverni, kjer so imeli učenci odlično priložnost še za zadnje druženje s tujimi učenci.

5. dan:

Zadnji dan izmenjave smo si ogledali muzej mlinarstva, po ogledu pa je sledila še zaključna prireditev.

Učenci posameznih držav so predstavili kratek kulturni program. Naše učenke so odlično zaplesale na raznolike slovenske pesmi. Sledila je slavnostna podelitev certifikatov in uradni zaključek projekta. Za slovo so vsi učenci skupaj zaplesali tradicionalni grški ples Sirtaki. S tem smo uradno zaključili še zadnjo mednarodno izmenjavo učencev.